Pages

Subscribe:

Saturday, January 1, 2011

Sebulan

kenangan bersama Muhammad Riyadh Amsyar Bin Dadie Akmal

pejam celik pejam celik.. dah sebulan aku dalam pantang.. dan sebulan jugaklah pemergian anakda tercinta Muhammad Riyadh Amsyar ... rase mcm mimpi..dan kalau betul ini mimpi aku nk cepat2 bangun dr tidur ..dan kembali seperti sediakala.. tapi Tuhan maha kuasa.. aku tau ade hikmah Allah ambil Riyadh dari aku.. aku redha dengan ketentuanNYA.. ni bukan kali pertama aku merasa kehilangan.. first dulu aku gugur lps 3 bulan mengandung.. after  3 month aku mngandung lg.. dan kali ni sekali lagi Allah berikan ujian buat kami.. Riyadh mnggal dalam perut ketika usia 26 mggu dlm kandungan akibat terbelit tali pusat.. tu pun kami tau lepas Riyadh dilahirkan pada 2.12.2010 tepat jam 4.10 pagi di Pusat Rawatan Islam Ar-Ridzuan Ipoh.Riyadh dikebumikan di tanah perkuburan Tambun. Skrg ni aku masih berpantang dirumah bunda ku.. pantang mcm biasa berurut,betungku,barut,n semuala..sama mcm org lain berpantang cuma yg bezanya aku x de baby yg nk dijaga.. dan bermula hr pertama aku berpantang.. hari2 aku kene dgr motivasi free dari Dr Dadie Akmal..(wahhh dh jd doktor ya pak).Alhamdulillah suami,family,kwn2 sume bg smangat utk aku tabah hadapi ujian sehebat ini.. Tiap2 mlm mst tringt Riyadh..kdg2 smpai termimpi..Hari2 aku berdoa semoga Allah tabahkan hati,kuat kan iman utk aku lalui semua ni..Alhamdulillah semakin hari aku semakin tabah.. Aku bersyukur padamu Ya Allah.


Bersabarlah, Biar Allah mengatur segala...
Semuanya akan baik-baik saja..
Semua akan indah pada waktunya...

No comments:

Post a Comment